perjantai 13. kesäkuuta 2014

Pikkuinen pettymys

Hain tänään postista sinne saapuneen äskettäin tilatun sadeloimen. Pettymys oli melkoinen, kun avasin paketin. Itseni mielestä tilasin melkolailla turkoosin loimen, mutta paketissa odotti vihreä loimi, jossa valko-keltainen ruutukuvio. Ehkä se toinen turkoosiin vivahtava olisi sitten ollut turkoosi, mutta se näytti omaan silmääni vihreämmältä ja siksi tilasin tämän.


Paketissa piti olla tällainen:



Mutta siellä olikin tällainen (joka oikeasti on vielä enemmän tummanvihreä, kun kuvissa):




Eihän se väri ole kaikki kaikessa, mutta jos kerran värin saa valita, niin tottakai toivoin saavani kuvankaltaisen. Kerrankin, kun ostin jotain osittain värin perusteella. Loimi lähtee takaisin kokeilematta, koska kuraisen hevosen päälle sitä ei kuitenkaan voi huvikseen sovitella. Eikä sitä edes pystyisi vaihtamaan toiseen väriin.

Lisäksi olen jo aiemmin ihmtellyt sitä, että tilatessa Klarna-laskulla luvataan seuraavaa:
"
Aina 14 päivän palautusaika etä- ja kotimyyntilain mukaan"
Käytännössähän sinulla on paketin saapumisesta aikaa yksi viikko jos kerkeät hakea tavaran postista samantien, koska Horzen paketin saapuminen asiakkaalle kestää jo sen viikon (ainakin tässä tapauksessa).

Taidan kävellä paikalliseen halpahalliin ja hakea sieltä samanmallisen fleecevuorisen loimen hintaan 65e, vaikka se onkin tylsän ruskea. Ainakin tiedän mitä saan.

8 kommenttia:

  1. Voi harmi :( Kyllä on aikas erillaiset!

    VastaaPoista
  2. No ei kyllä vastaa yhtään tuotekuvaa :(
    Tosin mielestäni tuo 14 päivän palautusoikeus tarkoittaa, että 14 päivää paketin vastaanottamisesta. Ellei siellä ole erikseen sanottu, että alkaen tilausajankohdasta? Koska entäs jos toimituksessa menisi vaikka 3 viikkoa? Eihän se niin voi olla. Hööksin paketeilla ainakin voi mennä joskus lähemmäs kuukausi ennen kuin saapuvat, jos on ruuhkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei vastaa ei.. Ei sitten yhtään!

      Palautusoikeus on tosiaan se 14 päivää tuotteet saapumisesta, mutta niin luvataan laskussakin, että 14 päivää maksuaikaa, mutta jos lasku saapuu samassa paketissa, niin eihän aikaa jää, kun viikko.. Lähinnä siis tarkoitin sitä, että haluaisin palauttaa loimen ennenkuin maksan sen, mutta nyt laskun eräpäivä onkin jo 16. päivä eli paketin saapumisesti 7vrk, eikä luvattu 14vrk. :p

      Poista
    2. En ole aivan varma ymmärsinkö nyt oikein, eli tarkoitatko että palautus ei välttämättä kerkeä takaisin Horzelle ennen eräpäivää? Klarnan sivuilla oman tilin kautta voi siirtää laskun eräpäivää 10 päivällä tätä ajatellen ja eräpäivästä seuraavat 2-3 päivääkin on vielä ihan "turvallista" aikaa maksella ilman muistutuksia ja lisämaksuja :D

      Poista
    3. juuri sitä tarkoitin! :D Kiitos tiedosta, laitan siis vain postilla maanantaina takaisin ja voisihan sitä vaikka varmuudeksi käydä sitä eräpäivää siirtämässäkin.

      Poista
  3. Oikeastihan tuon palautuksen pitäisi mennä niin, että se on 14pvä siitä, kun olet paketin käynyt noutamassa. Ainakin näin tehtiin eräällä teleoperaattorilla, jolla olin aikoinaan töissä, eli katsoimme asiakkaan tiedoista paketin lähetystunnuksen, ja sitten siitä Postin sivuilta sen, koska paketti on noudettu ja tästä sen pystyi laskemaan helposti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minä luulen, että se tässäkin menee se palautusaika. Mutta laskulle on mös luvattu se 14pv maksuaikaa, mutta vaikka paketin hakisi postista heti, niin maksuaikaa jää viikko. Nyt siis periaatteessa joutuisin maksamaan loimen ennen palautusta, jotta en saa muistutuslaskua. Ja sitten taas odottamaan niitä rahoja ties kuinka kauan, ei minusta kyllä mitään järkeä.
      Mutta onneksi yllä oli vinkki, että eräpäivää voi siirtää. :)

      Poista

Kommentit näytetään hyväksymisen jälkeen.