torstai 4. kesäkuuta 2015

Hän on minulle muita enemmän



Miten joku hevonen voi olla niin tärkeä. Niin suuressa roolissa elämässä. Senjälkeen, kun Rippe saapui minulle, on mieli ollut levollinen. Sydämestä on paikattu iso aukko ja se tuntuu nyt kokonaiselta. Vuosia mielä kaihertanut asia on saatu järjestykseen.

Kuinka monta kertaa työmatkoilla autoa ajaessa tuli mietittyä Ripen kuulumisia, mietittyä miten sillä menee ja missä se kulkee. Miltä tuntuisi omistaa se. Nyt olen saanut ajella työmatkat rauhassa.

Taavin kuoltua en saanut ajatukselta rauhaa, nukahdin ajatukseen Ripestä, heräsin ajatukseen Ripestä. Kunnes luovutin ja otin yhteyttä sen omistajaan. Ja lopun te tiedättekin.





Edes se, että Rippe alkoi ontua, ei oikeastaan ole latistanut sieluni rauhaa. Toki minua harmittaa, että joudun kamppailemaan ontuman kanssa, mutta tämän hevosen kanssa sekään ei tunnu niin pahalta. Se kelpaa minulle, vaikken voisi koskaan ratsastaa sillä. Jos se vaan voi elää kanssani, se riittää minulle. Enhän minä sitä ostanutkaan aktiiviseen ratsastuskäyttöön, vaan itselleni seuraponiksi  ja tiedostin, että sillä on jo ikää. Halusin juuri tämän. 





Rippe on tuntunut alusta asti tutulle ja tuntuu, kun se olisi ollut mulla aina. Kaikki on sujunut niin luontevasti. Vaikka emme olleet nähneet kymmeneen vuoteen!

Sydämeni pakahtuu jokaikinen päivä, kun ajan tallin pihalle ja näen oman keltaisen siellä. Saan uskomattomasti voimaa vain Rippeä ajattelemalla. En vieläkään oikein käsitä, että se todella on minulla. Kaikki tuntuu todella uskomattomalta. Olen niin kauan haaveillut siitä ja nyt se on todella minun.





Niinkuin olen aina tiennyt; tämä on minun hevoseni.

4 kommenttia:

  1. Tuli sydänjuuria myöden onnellinen olo tästä postauksesta! ♥ Somentimes goodbye is a second chance :) laitoin sulle muuten sähköpostia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sin sen kiteytit ja kaikella täällä on aina oma tarkoituksensa. :) Minusta todella tuntuu siltä, että olen nyt kokonainen.

      No minähän vastasinkin sähköpostiin. ;)

      Poista
  2. On niin mahtavaa, että tällaista tapahtuu. Ja kuten olen jo monesti sanonutkin, ymmärrän. Rippe näyttää niin valloittavalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hän on niin valloittava! Saan hymyn huulille, kun vain ajattelen sitä. :-) jotenkin kaikki vaan sujuu niin luontevasti sen kanssa, eikä isoja ongelmia ole ollut. Se on juuri sopivan säpäkkä, mutta sopivan järkevä ja kuuliainen minun käsiin. Täydellinen. ;-)

      Poista

Kommentit näytetään hyväksymisen jälkeen.